کد خبر : 109758
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403- 48: 18

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد

اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن / تحویل حدود ۵۰۰۰ واحد در گیلان

اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن / تحویل حدود ۵۰۰۰ واحد در گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: ۸۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال افتتاح می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا فلاحتگر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از ماموریت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان را مهندسی ساخت راه‌ها دانست و اظهار کرد: مهندسی ساخت راه‌ها در دو بخش بهسازی و تعریض و احداث راه‌ها تعریف می‌شود.

 

وی ساخت راه را یکی از مهمترین و گران‌ترین پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی در سطح استان گیلان دانست و افزود: در این بخش ۱۰ پروژه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به‌صورت تفویضی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است.

 

او با بیان اینکه هفت پروژه تفویضی وزارت راه و شهرسازی و ۱۷ پروژه استانی را در دست اجرا داریم، گفت: هر کدام از این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی مناسب هستند.

 

فلاحتگر بهسازی و تعریض تقاطع سراوان، چهار خطه کردن محور رشت – جیرده، احداث راه اصلی سنگر – سیاهکل و بهسازی محور رشت – سنگر را از جمله این پروژه‌ها دانست و بیان کرد: بهسازی راه اصلی پیربازار – ضیابر و خمام – خشکبیجار، چهار خطه کردن محور انزلی – رضوانشهر، احداث پل اسالم، بهسازی محور آستارا – اردبیل، چهار خطه کردن محور کلیدبر – ماسال – پونل، چهار خطه کردن محور ملاسرا – شفت، احداث پل چوبر و بهسازی و تعریض محور شفت – احمدسرگوراب از دیگر پروژه‌هاست.

 

وی از احداث پل سفیدرود و بهسازی راه اصلی منجیل – سه‌راهی طارم خبر داد و اظهار کرد: چهار خطه کردن محور آستانه اشرفیه – کیاشهر، بهسازی محور اطاقور – کومله، احداث پل شلمان، چهار خطه کردن محور سیاهکل – بازکیاگوراب، بهسازی محور املش – رانکوه و بهسازی محور چمخاله رودسر در دستور کار است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان یکی از اقدامات مهندسی ساخت را مربوط به اجرای پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی دانست و گفت: ۱۹ پروژه در حال اجرا داریم و نیازمند تامین و تخصیص اعتبار لازم در این بخش هستیم.

 

وی به اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: برنامه ابلاغی استان در طرح نهضت ملی مسکن با برش سه ساله ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد است که تاکنون ۴۴ هزار و ۲۰۹ واحد آن محقق شده است.

 

فلاحتگر از افتتاح ۸۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: در سه سال گذشته ۴۹۷۲ واحد نهضت ملی مسکن در قالب طرح‌های حمایتی شهری (۶۰ واحد)، خودمالک شهری (۲۵۰ واحد)، خودمالک روستایی (۴۱۵۲ واحد) و بازآفرینی (۳۳۰ واحد) ساخته و تحویل داده شده است که با افتتاح امسال به ۱۲ هزار و ۷۱۵ واحد می‌رسد.

 

وی از واگذاری زمین برای ساخت ۱۸۷۶ واحد شهری خبر داد و افزود: واگذاری زمین برای ساخت مسکن شهری و روستایی تا پایان امسال به ۳۹۵۵ واحد می‌رسد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار