کد خبر : 109215
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403- 39: 19

با حضور رییس، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت؛

جلسه هم اندیشی فعالان غدیر گیلان در زورخانه امام علی(ع) برگزار شد

جلسه هم اندیشی فعالان غدیر گیلان در زورخانه امام علی(ع) برگزار شد

جلسه هم اندیشی فعالان غدیر گیلان به همت سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت با حضور رییس، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در زورخانه امام علی(ع) برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، دوشنبه ۲۸ خرداد به همت سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت، جلسه هم اندیشی فعالان غدیر استان با حضور رئیس، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت و همچنین جمعی از مسوولین، شهرداران، فرمانداران و گروه های مردمی در زورخانه امام علی (ع) واقع در میدان انتظام برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم پس تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، ورزشکاران باستانی و پهلوانی به اجرای مراسم آیینی زورخانه ای مانند چرخ، میل بازی، سنگ، کباده، شنا و هنرهای فردی پرداختند.

 

برگزاری جشن محفل قرآنی در پیاده راه فرهنگی رشت

 

«رحیم شوقی» شهردار رشت در ادامه این مراسم با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: این مراسم به جهت ایجاد یک شبکه قوی برای اجرای مراسم ها و برنامه های فرهنگی استان با هیات ها و مشارکت های مردمی برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری رشت به عنوان یک مجموعه فرهنگی و نه فقط صرفا فعالیت در حوزه خدمات شهری شناخته شده است، افزود: طی هماهنگی های صورت گرفته با هیات ها، مواکب و گروه های مردمی امسال مراسم عید غدیر بسیار باشکوه برگزار خواهد شد.

 

شوقی آماده ‌سازی شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی را از جمله ماموریت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع ولایت و گرامیداشت عید غدیر خم و بر اساس سیاست‌های شهرداری در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی، با هماهنگی و هم‌افزایی صورت گرفته برنامه‌های متنوعی با رویکرد فرهنگی و اجرایی در دستور کار تمامی بخش‌های ستادی و عملیاتی شهرداری قرار گرفته است.

 

شهردار رشت تصریح کرد: امسال برپایی بیش از ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در مناطق پنجگانه، مشارکت و پشتیبانی از گروه های مردمی در برگزاری جشن، حمایت از گروه های سرود، جشن ۱۰ ساعته و برگزاری ویژه برنامه محفل با حضور برخی از مهمانان و چهره‌های قرآنی این برنامه در پیاده راه فرهنگی از شاخص ترین برنامه ها در این ایام است.

 

وی در پایان گفت: همچنین پیشاپیش از همکاری و تعامل رشتوندان با مجموعه‌های اجرایی شهرداری رشت و همراهی در آذین‌بندی و برپایی جشن عید سعید غدیر خم تشکر می کنم.

 

استفاده از ظرفیت غدیر برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات

 

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه این مراسم ضممن تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال تضعیف ایمان و از بین بردن امید در ملت است.

 

وی با بیان اینکه مطمئنا حضور ما در مجامع و گرامیداشت مناسبت ها سبب ایجاد وحدت در بین آحاد جامعه می شود، افزود: با توجه به برگزاری جشن کیلومتری غدیر در رشت می توان از این ظرفیت بزرگ در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده کرد.

 

کارگرنیا با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی با تمام توان در همه مناسبت های ملی و مذهبی حضور پررنگ دارد، ادامه داد: قطعا آثار این جشن بسیار بزرگ خواهد بود چرا که مانور انسجام ملی را به نمایش خواهد گذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار