کد خبر : 109279
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1403- 14: 15

با نوشتن یادداشتی مشخص شد؛

علت حمایت دکتر اسلامی از مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری

علت حمایت دکتر اسلامی از مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری

.

به گزارش گیلانستان، دکتر مسعود اسلامی پزشک و فعال سیاسی اجتماعی استان گیلان در یادداشتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

 

چرا من به دکتر مسعود پزشکیان برای تصدی پست ریاست جمهوری رأی می‌دهم؟

 

یک پزشک وقتی در کف میدان باشد و با مردم زندگی کند خیلی زود با همه جزئیات زندگی مردم آشنا می‌شود! محرم دردهایشان می‌شود و فقط وقتی مورد اعتماد قرار می‌گیرد که صریح و صادق باشد. من به مشکلات مردم فقط از دریچه آمار و اعداد و نمودارها نگاه نمی‌کنم – که البته در جای خود ارزشمند هستند- من مشکلات مردم را با تمام وجودم لمس می‌کنم!

 

من وقتی مردم مقابلم می‌نشینند و دردهایشان را واگویه می‌کنند تا درمانشان کنم در درجه اول باید ببینم توانشان برای اینکه مسیر درمان را طی کنند چگونه است؟

 

من نمی‌توانم کسی را که فقر غذایی دارد فقط با قرص و شربت درمان کنم که گاهی توان خرید آنها را هم ندارد!

 

من نمی‌توانم برای بیماری که توان خرید دارو ندارد رژیم غذایی گوشت و مرغ تجویز کنم!

 

من نمی‌توانم برای بیماری که به خاطر نداری آن‌قدر دیر به من مراجعه کرده که عفونت عضوی از وجودش را در برگرفته استراحت مطلق بنویسم که می‌دانم اگر یک روز کار نکند چرخ زندگی‌اش خواهد لنگید!

 

من نمی‌توانم برای نویسنده‌ای که به‌واسطه فقر شرم دارد پرداخت ویزیت مرا به زمانی دیگر موکول کند آرامش و دوری از استرس و سبک زندگی بی‌دغدغه را تجویز کنم!

 

من نمی‌توانم برای بیماری که خودش پیش از همسرش وارد اتاقم می‌شود تا مرا از نداری‌اش آگاه کند تا پیش همسرش تجویزی نکنم که او به‌واسطه نداری عرق شرم بر پیشانی‌اش بنشیند از میزان کالری و پروتئین روزانه لازم برای سلامتی یک زن باردار سخن بگویم!

 

من قبل از اینکه یک پزشک باشم یک انسانم! انسانی که سخت‌ترین شرایط زندگی را از کودکی تا به امروز تجربه کرده و معنای فقر و نداری را خیلی بهتر از آنها که داعیه‌دار رفع آن هستند می‌داند و به‌قدر بضاعت اندکش آنچه از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد ولی امروز باید سخن بگویم. باید سخن بگویم چون به‌عنوان یک پزشک امین مردم، باید از حق‌وحقوق آنها دفاع کنم و صبح تا به شب شاهد ناتوانی و مشکلات مردم نباشم!

 

به هر دلیلی، با هر سیاستی و با هر وضعیتی متأسفانه امروز جامعه ما با مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی مواجه است. ریشه این مشکلات باید پیدا و درمان شود تا مردمان ایران اسلامی در آرامش و آسایش زندگی کنند و کمتر دغدغه معیشت داشته باشند. به آینده خود امیدوار باشند و به سرانجام رساندن فرزندانشان کابوس هر شب آنها نباشد!

باید طرحی نو درانداخت و مدیران اجرائی کشور از کلان تا خرد کشور را در مسیری درست هدایت کرد.

باید تغییر در شرایط روزمره سریع و ملموس اتفاق بیفتد.

باید عقلانیت مدیران اجرایی در تصمیم‌های سرنوشت‌ساز برای مردم آشکار شود.

باید برای تعامل عزتمندانه و دو سر برد با دنیا چاره‌ای اندیشیده شود.

باید شایسته‌سالاری مد توجه قرار بگیرد و کارشناسان خبره و عالم، متصدی امورات حیاتی کشور شوند.

باید از باندبازی‌های سیاسی اجتناب و سر معیشت و زندگی مردم حتی ذره‌ای اهمال صورت نگیرد.

باید اولویت، زندگی مردم و آینده مطمئن فرزندان ایران اسلامی باشد.

باید جلوی مهاجرت سرمایه‌های علمی و تخصصی کشور با ایجاد زمینه‌های لازم برای زندگی رو به جلوی این عزیزان گرفته شود.

باید زمینه اشتغال در عمل در جامعه فراهم شود و مزد شایسته برای کار به کارگران و کارمندان پرداخت شود.

باید نظام سلامت و تأمین اجتماعی دچار تحول اساسی شود به‌گونه‌ای که هم شاغلان نظام سلامت انگیزه کافی برای فعالیت داشته باشند و هم مردم از امکاناتی برخوردار شوند که حق ذاتی آنهاست

من همه اینها و بیش از اینها را در طول زمان در کارنامه عملکردی جناب آقای دکتر پزشکیان کاندیدای محترم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران اسلامی دیده‌ام و امیدوارم آقای دکتر مسعود پزشکیان در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران در سایه حمایت و همراهی تک‌تک ایرانیان به‌زودی زود شاهد روزهای خوب و خوش خواهیم بود.

به نیت آرامش و آسایش مردم من به دکتر مسعود پزشکیان رأی خواهم داد و از شما هم می‌خواهم به ایشان به‌عنوان فرزند مؤمن، صدیق، متخصص و مدافع حقوق مردم در هشتم تیرماه رأی بدهید و با هم و در کنار هم زمینه را برای یک تغییر خوشایند فراهم کنیم!

 

دکتر مسعود اسلامی

پزشک همراه مردم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار